Skocz do zawartości

Nasze strony:

Witamy na Kalistenika Polska
Zarejestruj się aby mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności które Ci oferujemy. Po rejestracji i zalogowaniu się będziesz mógł uczestniczyć w dyskusji, oceniać wątki, aktualizować statusy, tworzyć własne albumy w galerii, a także dokonywać zakupu w naszym sklepie!
Zaloguj się Zarejestruj się
Zdjęcie

Skolioza

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

mindfuck_da_one

mindfuck_da_one

Advanced Member

• Użytkownik
  • 90 postów
  • LokalizacjaToruń
Witam. Lat 23, 60kg, 1.8m, ekto. Ćwiczę sobie podciąganie na drążku od jakichś 4 miesięcy, pistolety, troszkę pompek na jednej ręce próbuję, ogólne ćwiczenia z masą własnego ciała. DO rzeczy. Mając 15-16 lat wykryto u mnie skoliozę. Nie wiem jaką nie pamiętam. Lekarz zalecił terapię ale jak to dzieciak niesforny chodzić nie chciałem a mama nie potrafiła mnie zmusić czy też na siłę zaprowadzić.
Teraz mając 23 lata odczuwam jakieś kłucie w sercu od czasu do czasu, aczkolwiek mocne, czuję moją krzywiznę(wyciągając lewą łopatkę), czasem mam krótkie napady duszności, dłuższe stanie w miejscu bez ruchu odczuwam na całym kręgosłupie. Ponoć jest to klasyka gatunku przy skoliozie która nie wpływa tylko i wyłącznie na posturę, deformując kształt naturalny kręgosłupa, ale też na organy wewnętrzne itp....

Pytania brzmią następująco.
  • Czy kalistenika sama w sobie jest czymś co potrafi leczyć tego typu patologie kręgosłupa?
  • Czy w kalistenice istnieją konkretne ćwiczenia korygujące wady postawy?
  • Czy są badania wykazujące oddziaływanie kalisteniki/właściwych jej ćwiczeń na patologię kręgosłupa którą jest skolioza?
  • Czy na forum znajdują się osoby które posiadały/miały problem skoliozy a jednocześnie uprawiały kalistenikę?
  • W jakim stopniu kalistenika obciąża kręgosłup?

Liczę na spory odzew z Waszej strony. Pozdrawiam.
  • 0

NeyoD

NeyoD

Cały czas do przodu ;)

• Użytkownik
  • 65 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa