Regulamin forum kalistenikapolska.pl
SŁOWO WSTĘPU
Forum kalistenikpolska.pl jest to forum poświęcone aktywnemu wykorzystaniu wolnego czasu poprzez wykonywanie ćwiczeń siłowych masą własnego ciała, a także zdrowemu odżywaniu, propagowaniu zdrowego trybu życia, motywowaniu się w postanowieniach.
§1. ZAGADNIENIA OGÓLNE
- Brak znajomości poniższego regulaminu nie zwalnia nikogo z obowiązku jego przestrzegania.
- Regulamin forum odnosi się do wszystkich użytkowników forum oraz całego teamu forum bez wyjątków.
- Team forum kalistenikapolska.pl zastrzega sobie prawo do upominania, ostrzegania oraz banowania użytkowników, którzy naruszają regulamin forum.
- Team forum kalistenikapolska.pl zastrzega sobie prawo do edycji oraz kasowania postów użytkowników, które łamią regulamin forum, bez wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie.
- Na forum kalistenikapolska.pl jedynym językiem jakim się posługujemy jest język polski. Wszystkie teksty oraz artykuły przed umieszczeniem na forum należy przetłumaczyć na język polski. W treści postu można również wstawić wersję anglojęzyczną jako źródło. Zasada nie dotyczy nazw własnych takich jak "kettlebels", "burpees" itp
- Posty należy pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii. Posty rażące w oczy licznymi błędami będą kasowane.
- Przed założeniem nowego tematu na forum należy upewnić się, czy temat nie został już wcześniej poruszany, a odpowiedź nie została udzielona poprzez skorzystanie z wyszukiwarki. Posty, w których są zadawane w kółko te same pytania będą automatycznie zamykane.
- Team forum zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu forum w dowolnym czasie oraz bez podania przyczyny pod warunkiem, iż użytkownicy forum będą o tym fakcie poinformowani przed dokonaniem właściwych zmian.
- Dodatkowym uzupełnieniem regulaminu forum są regulaminy poszczególnych działów, które obowiązują tylko w konkretnym dziale.
§2. TREŚCI / CZYNNOŚCI ZABRONIONE
- Zabronione jest kopiowanie artykułów umieszczanych na forum kalistenikapolska.pl bez zgody autora lub członka teamu.
- Zabronione jest podszywanie się pod członków teamu, wliczając w to podobne nicki, sygnatury, profile.
- Zabronione jest używanie słów obraźliwych oraz przekleństw.
- Zabronione jest głoszenie poglądów faszystowskich, nazistowskich, rasistowskich, dyskryminujących na tle wyznania, przekonań, płci.
- Zabronione jest podawanie linków referencyjnych do gier, loterii, innych forów w celu osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści.
- Zabronione jest umieszczanie ogłoszeń matrymonialnych, a także handlowych, niezwiązanych z tematyką forum.
- Zabronione jest poruszanie kwestii politycznych państwa.
- Zabronione jest omawianie zasad działania, dawkowania i reklamowania steroidów (potocznie sterydów).
- Zabronione jest ponowne edytowanie i zmienianie treści postów edytowanych przez Team.
- Zabronione jest udzielanie odpowiedzi lakonicznych, czyli zawierających pojedyncze słowa, zwroty np "tak", "nie", "spróbuj na sobie". Każda odpowiedź powinna być uargumentowana. Wyjątkiem jest temat, w którym autor oczekuje takiej odpowiedzi np "Kto z Was posiada kettla w domu?".
- Zabronione jest spamowanie oraz "offtopowanie".
- Zabronione jest "trollowanie", czyli pisanie postu tylko w celu zirytowania rozmówcy, wszczęcia kłótni, wprowadzenia zamieszania.
- Zabronione jest w postach umieszczanie treści prywatnych, taki jak maile, rozmowy prywatne, treści sms itp bez zgody obu stron konwersacji.
- Zabroniona jest zmiana koloru czcionki, jej wielkości oraz rodzaju. Wyjątkiem jest chęć uwidocznienia wyrazu, zdania lub małego fragmentu treści, który jest kluczowy w danej sytuacji.
- Zabronione jest zgłaszanie postów / użytkowników bez powodu.
- Zabronione jest wyśmiewanie oraz poniżanie osób uprawiających inne dyscypliny sportowe.
- Zabronione jest zadawanie pytań / pisanie postów niezwiązanych z konkretnym działem na forum. Np pytanie o poręcze stacjonarne w dziale odżywianie lub pytanie o martwy ciąg w dziale Trening - pomoc / pytania.
- Zabronione jest wstawianie linków do skanów książek / publikacji / materiałów, które łamią prawa autorskie. Zabronione jest również wymienianie się tymi treściami na forum.
§3. SYGNATURY ORAZ AVATARY
- Sygnatury oraz avatary podlegają tym samym zakazom co standardowa treść postów.
- Team forum kalistenikapolska.pl zastrzega sobie prawo do edycji oraz usuwania sygnatur oraz avatarów użytkowników, które łamią regulamin forum, bez wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie.
§4. PUNKTY REPUTACJI
- Punkty reputacji służą do nagrodzenia oraz wyłonienia wśród użytkowników forum osób kompetentnych, znających tematykę, służących dobrą radą itp.
- Punkty reputacji nie mogą być przyznawane na zasadzie sympatii, lecz na podstawie merytorycznej wypowiedzi.
- Punkty reputacji są przyznawane w subiektywny sposób przez użytkowników forum.
- Team forum kalistenikapolska.pl zastrzega sobie prawo do usuwania punktów reputacji, które zostały przyznane za posty, który nic nie wnoszą do tematu i są merytorycznie bezwartościowe.
- Zabronione jest rozdawanie punktów reputacji na zasadzie "jeden za jeden", czyli oddawanie punktów reputacji użytkownikowi, który nagrodził nas punktem reputacji.
§5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA
- Użytkownik nie jest zobowiązany do zakładania konta na forum, aby móc czytać artykuły.
- Każdy użytkownik forum, który jednak zdecyduje się na założenie konta, zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu forum. Jeśli użytkownik forum nie zgadza się z jego regulaminem może w każdej chwili poprosić o usunięcie konta.
- Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto na forum. Team zastrzega sobie prawo do kasowanie tzw "multikont" bez wcześniejszego ostrzeżenia.
- Konto jest przypisane do jednej osoby i nie można nim handlować, wymieniać się lub udostępniać.
- Użytkownik zobowiązuje się do stosowania się do zaleceń Teamu, który kieruje się tylko i wyłącznie dobrem forum, a nie własnym.
§6. SYSTEM OSTRZEŻEŃ I KAR
Każdy użytkownik, którego post, avatar, sygnatura lub jakakolwiek działalność łamie regulamin forum, może otrzymać ostrzeżenie w trzech formach:
- ostrzeżenia słownego (tzw upomnienie) poprzez edycję postu oraz odpowiedni dopisek np "upominam za złamanie regulaminu §2 punkt 9. Powadzi"
- ostrzeżenie słownego (tzw upomnienie) poprzez wysłanie wiadomości prywatnej z odpowiednim dopiskiem
- ostrzeżenia w formie "punktu", który będzie widoczny pod avatarem danego użytkownika.
- Upomnienia są przyznawane przez Team forum subiektywnie i nie muszą być poparte regulaminem forum. Po trzech upomnieniach, użytkownik może zostać nagrodzony punktem ostrzeżenia zgodnie z §5 pkt 5.
- Punkty ostrzeżeń są przyznawane za ewidentne łamanie regulaminu forum.
- Konto użytkownika z ilością postów 0 lub 1, którego właściciel w sposób świadomy oraz z premedytacją łamie regulamin forum zostanie bezpowrotnie skasowane bez zastosowania poniższego systemu kar.
- System kar za punkty ostrzeżeń kształtuje się następująco:
- 3 punkty ostrzeżeń - brak możliwości zmiany statusu oraz pisania postów na forum przez 3 dni
- 5 punktów ostrzeżeń - brak możliwości zmiany statusu oraz pisania postów na forum przez 7dni
- 7 punktów ostrzeżeń - brak możliwości zmiany statusu oraz pisania postów na forum przez 14 dni
- 9 punktów ostrzeżeń - brak możliwości zmiany statusu oraz pisania postów na forum przez 30 dni
- 10+ punktów ostrzeżeń - konto użytkownika zostaje bezpowrotnie skasowane. Tylko i wyłącznie za zgodą Teamu będzie możliwość założenia nowego konta.
Po otrzymaniu blokady pisania postów na forum, użytkownik nie może założyć drugiego konta zgodnie z §5 punkt 3. Jeśli jednak użytkownik założy nowe konto, oba zostaną skasowane.
§7. ODWOŁANIA OD KAR
- Istnieje możliwość odwołania się od nałożonej kary. W tym celu użytkownik zobowiązany jest do skontaktowania się z członkiem Teamu, który udzielił upomnienia, przyznał punkt ostrzeżenia lub nałożył blokadę oraz przedstawienie stosownych argumentów, aby zdjąć blokadę / przywrócić konto.
- Użytkownik nie ma możliwości odwołania się od kar nałożonych za szerzenie pornografii, rasizmu oraz dyskryminacji na dowolnym tle.
- Jeśli członek Teamu nie uznał odwołania, ostateczną decyzję posiada administrator forum i to do niego należy się zgłosić.
§8. ZGŁOSZENIA WYKROCZEŃ / ŁAMANIA REGULAMINU / SKARG NA CZŁONKÓW TEAMU
- Aby zgłosić wykroczenie należy pod postem użytkownika kliknąć przycisk "zgłoś" i podać powód zgłoszenia.
- Zgłoszenie łamania regulaminu może również być w formie prywatnej wiadomości do członka Teamu. Należy wtedy podać link do postu, nick użytkownika oraz powód zgłoszenia.
- Wszystkie zgłoszenia są monitorowane. W przypadku zgłoszeń bezpodstawnych zostaną wyciągnięte konsekwencje.
- Użytkownikom przysługuje prawo do złożenia skargi na członka Teamu. Osobą odpowiedzialną, do której należy kierować skargi jest administrator forum.
- Team forum zobowiązuje się do podjęcia każdego zgłoszenia do 24h od momentu powstania zgłoszenia. Wyjątkowo podczas świąt, okresu wakacyjnego, weekendów czas realizacji może zostać wydłużony do 48h.
- "Shoutbox" nie jest odpowiednim miejscem do zgłaszania wykroczeń, uwag, skarg. Team forum nie będzie realizował takich zgłoszeń.
§9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin nie jest po to, aby go łamać, lecz po to, abyśmy mogli w sposób uporządkowany dzielić się wiedzą na temat kalisteniki.
- Postanowienia regulaminu tyczą się zarówno treści umieszczanej w postach, jak i w "shoutboxie".
- "Prawo nie działa wstecz", czyli wszystkie posty/tematy napisane przed datą obowiązywania nowego regulaminu nie podlegają pod niego
- Administracja forum nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kontuzje/urazy/problemy zdrowotne, które mogłyby być następstwem zastosowania porad umieszczanych na forum. Wszystkie ćwiczenia powinny być dostosowane przez użytkownika do poziomu swojego zaawansowania oraz zdrowia. Administracja, jak i inni użytkownicy nie posiadają wiedzy na temat stanu zdrowia innych użytkowników, dlatego też każdy z użytkowników ewentualne rady i wskazówki stosuje na własną odpowiedzialność.