Skocz do zawartości

Nasze strony:



Witamy na Kalistenika Polska
Zarejestruj się aby mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności które Ci oferujemy. Po rejestracji i zalogowaniu się będziesz mógł uczestniczyć w dyskusji, oceniać wątki, aktualizować statusy, tworzyć własne albumy w galerii, a także dokonywać zakupu w naszym sklepie!
Zaloguj się Zarejestruj się
Zdjęcie

Treningi po złamaniu obojczyka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
Sylwia

Sylwia

    Brak

  • Użytkownik
  • 1 postów
Hejo, czy ktoś ma doświadczenie w treningach zaraz po złamanym obojczyka? Gips maja mi ściągnąć za niecałe 2 tygodnie, chciałabym odrazu przejść do treningów, jakie będą najlepsze, czy podciąganie wogole wchodzi w grę i czy może już mogę jakies ćwiczenia wprowadzić teraz? Wiem na pewno tez wybiorę się do jakiegoś fizjoterapeuty ale chciałabym tylko się dowiedzieć czy ktoś przez to przeszedł i jak to wyglądało w praktyce

Użytkownik Sylwia edytował ten post 04 luty 2018 - 20:48

  • 0

#2
JamesFranek

JamesFranek

    Advanced Member

  • Bywalec
  • 1003 postów

Od razu muszę zaznaczyć, że podobnej kontuzji nie doświadczyłem, ani nie jestem lekarzem lub fizjoterapeutą. Po pierwsze, nie rzucaj się na trening zaraz po zdjęciu gipsu, żaden. Daj sobie kilka dni i zobacz czy w codziennych czynnościach jest wszystko ok, czy boli jak podpierasz się wstając z krzesła, jak coś niesiesz itp. Potem niezwłocznie do fizjoterapeuty, złamanie to nie jakieś naciągnięcie, czy nadwyrężenie, które możesz wyczuć tu trzeba specjalisty. Jak już nic nie będzie bolało w codziennych czynnościach to możesz zacząć trening, ale nie tam gdzie skończyłeś, ani nawet dwa kroki do tyłu. Zacznij od pompek przy ścianie, przez pompki na kolanach, podciąganie australijskie, i masę innych fajnych rzeczy jak raczkowanie, rozciąganie, ćwiczenia z gumami itp. 

Jeżeli chodzi o pompki i podciąganie, to zdecydowanie mniej obojczyk obciąży to drugie, a na pewno nie robiłbym dipów dopóki nie byłbym już pewny w pompkach. 

Rozumiem, że się niecierpliwisz, ale lepiej przeczekać, dobrze wyzdrowieć, niż borykać się z tym dłużej niż trzeba, owszem można by robić na przykład pistolety, ale co jeśli stracisz równowagę i polecisz na bark, jedyne o czym mogę pomyśleć co powinno być bezpieczne to jakieś pozycje statyczne typu hollow body, ale to musisz we własnym zakresie ogarnąć co jesteś w stanie robić, ja bym nie szalał i te dwa tygodnie poczekał.


  • 0

#3
Hannibal

Hannibal

    Go Hard or Go Home

  • Bywalec
  • 2724 postów
  • LokalizacjaBXL
Chociaz złamania nie mialem, lecz kosc mi sie wybiła i mialem opatrunki założone.

Robilem jedynie te cwiczenia które sprawiały najmniej bólu.

Pamietam przy bieganiu czy przy dipsach mocno bolalo, ale to byl taki mocny bol, gdzie mozna bylo wykonywać te ruchy.

Nie pamietam czy sie podciągalem, raczej watpie w to. XD. Wtedy jeszcze sie nie umiałem podciągać. XD.
  • 0

Rodzaje sił, więc zastanów się nad czym chcesz pracować:

* siłą bezwzględna  * siła względna  * siła maksymalna  * siła ogólna  * siła szybkościowa  * siła specjalna  * siła wytrzymałości mięśniowej  * siła biegowa





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych