Skocz do zawartości

Nasze strony:



Witamy na Kalistenika Polska
Zarejestruj się aby mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności które Ci oferujemy. Po rejestracji i zalogowaniu się będziesz mógł uczestniczyć w dyskusji, oceniać wątki, aktualizować statusy, tworzyć własne albumy w galerii, a także dokonywać zakupu w naszym sklepie!
Zaloguj się Zarejestruj się
Zdjęcie

Plan na masę i siłę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
Shizzu

Shizzu

    Member

  • Użytkownik
  • 12 postów

Ma ktoś może jakieś inne techniki na trening na masę i siłę oprócz 10x5 ?  Ewentualnie głównie siłę, jestem ciekawy jakie są techniki układania treningów a samemu ciężko mi się tu odnaleźć. Chciałbym zwiększyć siłę i masę tylko nie wiem jakim sposobem bo każdy trening jaki zrobię jest opisywany jako wytrzymałościowy na różnych forach. 


  • 0

#2
JamesFranek

JamesFranek

    Advanced Member

  • Bywalec
  • 1 134 postów

Siła (maksymalna) - im mniej powtórzeń, a większe obciążenie tym bardziej wpływasz na rozwój siły, czyli nawet 20x1 dla doświadczonych zawodników. Oczywiście "jedynki" to nie jedyny sposób budowania siły, przyjmuje się, że najlepiej poprawia się ją robiąc powtórzenia w przedziale 1-5 (co nie znaczy, że 8 czy 10 powtórzeń nie wpływa na siłę, ale znacznie słabiej niż 3 powtórzenia). Raczej przy rozwoju typowej siły nie przekracza się 30 powtórzeń danego ćwiczenia na trening, czyli np. 10x3, 5x5, zachowując stosunkowo duże przerwy pomiędzy seriami - min. 3-5 minut.

Trochę inaczej jest z masą, masa bardziej lubi zakresy prawie wytrzymałościowe, a szczególnie krótkie przerwy, do nawet 30 sekund. Przyjmuje się, że najbardziej na masę działa przedział powtórzeń 8-12, ale żeby nie skupiać się jedynie na liczbach można przyjąć przedział 6-15. Łączna ilość powtórzeń danego ćwiczenia 40-60.

 

Jak chcesz połączyć oba razem to musisz znaleźć jakiś kompromis, czyli np. 10x5, 12x4, 8x6 ...